Sunday, January 18, 2009

si diam bertukar ...


Once upon a time.

In a far2 away inside a forest..

There are a …

Okey !! stop !!!

I’m not poetry.

And I’m try not too be poetry.

(if I can )

Baiklah.

Kembali bertukar menjadi lidah melayu.

(saya kurang dan sangat kurang bagus dalam bahasa inggeris !! )

Diam.

Kisah Si diam lagi.

Tapi dia dah tak sediam yang disangka.

Sangat2 terkeluar dari kategori pendiam.

They already said , don’t judge the cover by it’s look.

Keajaiban berlaku.

( gransazer bertukar !! )

Hanya pada satu hariyang biasa.

Macam hari2 biasa.

Tapi dah jadi luar biasa.

Kerana ia lebih dari biasa.

Dah tak macam biasa.

Senyum .dan tersengih.

Gelak .dan tertawa.

Lihat . dan pandang.

Berkata.dan bersuara.

Pelik !!

( itu hakikat ).

Baik !! tukar nama.bukan si diam lagi dah.

Si berkata2.

Alasan : dah tak diam tapi tetap kurang bercakap.

*Rate : 10 / 10 ( 6 minggu berturut2 )

( credit to : si hyper dan si ejat – yang selalu beri rate kat perempuan )

Sunday, January 11, 2009

BILA SI PANDAI ITU BELAJAR MENGEJA


si pandai itu menanya.

si diam itu menjawab.

si bising itu mendengar.

“ macam mana eja square ?? “

“ ha ?? “

“ nak eja square .. empat segi.. S.C.U ??”

“ S.Q.U… “

“ S.Q.U.RE ?? “

“ S.Q.U.A.R.E.”

“ oh, okey.. “

si pandai itu meneruskan kerja.

si diam kembali membeku.

si bising pula ketawa dalam hati.

~ maaf ya !! ~

ABANG.ADIK.JER versi si diam


“ pergi lah pakai pc sana tue.. “

Cadangan agak bernas dari si pandai..go pandai !!!

“…………………..”

Diam memang suka diam.

“pergi lah. Abang adik je.. bukan orang lain … “

Ha !!!!!!!!! terncengang kejap..

“ tak nak lah.. “

Eh,diam !! apa yg xnak …??

“ ala.. bukan orang lain.. bukan selalu.. 2-2 masih muda lagi.. “

Ha !!!!!!!!!!!!!! tercengang buat kali ke dua.

DENDANGAN MEREKA MASIH BERALUN

Pusing2 di mid valley sabtu lepas. Berhenti di speedy video. Dengan hanya tujuan berjalan2 melepaskan keboringan hujung2 minggu membuat kan aku membazir sejumlah nilai mata wang malaysia yang agak besar ( tak lebih 50 pun ) semata-mata membeli dvd yang aku cari2 dalam tempoh 2 bulan ni.

10 YEARS OF WESTLIFE LIFE AT CROKE PARK STADIUM.

Gila punya mahal. Tapi addicted plus excited punya pasal aku beli juga.

Walaupun aku tahu next2 month boleh download kat internet jer.

Whatever la. I’ve already got it.

Singing with them again. !! yeah !!!

10 years ?

and 10 years for me juga as one of their followers and their hard fan.

1998. first time tengok mat saleh2 ni kat ntv7. time ada video2 klip banyak2.

Masa tu top gila lagu swear it again.

Dan aku dengan excited dan terujanya suruh kakak2 aku dengar.

Shane.mark.bryan.nicky.kian. 5 – 1 = 4.

Walaupun yang tinggal hanya empat , tapi aku still support westlife ni.

Muncul ungu ke ,estranged or another boyband yang lain.Tapi westlife still no 1.

Zaman kanak2 jahiliyah dulu for sure la kekurangan duit nak beli cd.

Cd pun aku tak familiar mana. Yang ada pada aku pada masa tu hanya lah walkman yang dah 3rd hand ( sampai kat 4th hand a.k.a adik aku terus jahanam ) dan juga earphone rm 3 made by pasar malam. Pantang hujung tahun , berbekalkan duit2 raya , terbang rm 19.90 semata-mata beli kaset westlife.edicted gila aku time tu.kalau dengar tu, diulang2 sampai lah bunyi kaset tu ala-ala nak meletup.suara shane pun dah senget2.malam2 nak study.westlife jadi peneman.tengah2 tension westlife yang aku pasang sampai nak pekak telinga.(termasuk time mak aku tengah membebel2 ) .tu belum lagi dengan koleksi2 gambar2 dan magazine2 pasal westife.termasuk juga majalah2 kakak aku yang jadi mangsa keadaan.dan paling aku ingat,time westlife datang malaysia,hampa gila hati aku bila takde siapa nak bawa pergi konsert westlife yang.makan hati je tengok2 gambar2 fans yang pergi jumpa dorang nie.masa tu terus dah set dalam otak kalau aku dah besar sikit ( sikit je ) kalau westlife datang lagi buat konsert aku nak pergi juga.tak kira berapa harga tiket. ( gila time tu punya makan hati.).makin makan hati bila ada artis perempuan yang baya2 aku ( entah berapa umur dia , aku main hentam jer ) berduet dengan westlife untuk lagu I have the dream. Makan hati gila tengok video clip lagu tu (asyik makan hati je aku ni ).

Dalam westlife ni aku paling suka , minat , gila dekat shane filan. Gila punya minat sampai bila dia kahwin, habis wife dia yang tak bersalah kena kutuk dengan aku. Sampai sekarang shane still my most favourite singer. Walaupun dia dah makin tua, aku still admirer dia. ( paling suka tengok mata dia )…. ( dah tak tahu nak tulis apa lagi da. Hilang idea tengok westlife nyanyi swear it again ~ really love that song )

Sadly dorang nak break kejap untuk 2009. 2010 baru dorang nak continue balik.

Huhuhuhu..

Overall ,

Simple songs. Nice music. Great voices. definitely amazing.

Everlasting memory.

Conclusion : I LOVE WESTLIFE !!!!!!!!!



Saturday, January 10, 2009

TAGGED.PUNYA.PASAL

tagged.tagging.smua orang main tag2 sekarang ni. ( tak pe tak kesah pun).. dan aku pun juga antara mangsa yang di'tag' oleh si lynnlannlunn
layannnnnnnnnnnn.... !!!!!!!!


1) The age you'll be on your next birthday

true fact : saya dah tua.. ?? ooohh.. tidak... i'm still looking like 17 ... ( hahhah.. perasan.. )

2) A place you'll like to travel to
true fact : saya tak reti berenang.. !! tak percaya ?? tanya lynnlannlunn dan cik iz (saksi utama menyaksikan ke'clumsy'an ku berenang 200m merentasi tasik banding..

3) Your favourite place
true fact : tidur itu lebih mengasikkan walaupun selalu mimpi hantu ( orang tua2 pesan basuh kaki sebelum tidu .. degil sangat !! padan muka )


4) Your favourite food

true fact : my favourite all time chef = my mom .. yay !!

5) Your favourite pet
true fact : sangat2 merindui sama anak2 dan cucu2 ku yang tertinggal di perlis.. damn !!

6) Your favourite colour combination
true fact : i love colourless.. ( ha ?? colourless ?? apa punya ayat daaaa.. )

7) Your favourite piece of clothing
true fact : mr.shyness sudah merubah daku untuk menjadi girl2.. (oo.. tidakk !! )

8) Your all time favourite song
true fact : gila punya suka dengar lagu cinta dalam hati + tercipta untukku..

9) Your favourite tv show
true fact : semua cerita aku tengok .. !!! layannnnnnn...... !!!!!!

10)The town in which you live intrue fact : walaupun aku tak tinggal betul2 exactly kat tengah2 shah alam.. but i'm still proud be one of the shah alam's residents.

11) Your first job
true fact : first job after spm = admin clerk +pengduplicate cd + pe'nekel' anak bos


12) Your dream job
true fact : hahhahhaha.. !!!


13) Your worst fear
true fact : I'd lost my dream once. and don't want to lost it again.

14) The one thing you'd like to do before you die
true fact : amin .


15) The first thing you'll buy if you get $1000 0000
true fact : ada siapa2 boleh tolong belikan tak ?? angkat kaki !!!

16) Sebarkan virus tagged ke 5 org
- my 'sis .. izwa
- my friend .. marisah
- my buddy .. mukrim
- my bro' .. shaheer
- all of you yang dah view my page..

Saturday, January 3, 2009

TUHAN LAGI MENYAYANGI


Perjalanan hidup sangat misteri.

Untuk meramal itu tak mungkin.

Kita tak tahu bila penamat itu tiba.

Aku Redha.

Dan tika saat itu menjelma.

Sukar untuk kita mengundurkan waktu.

Sukar untuk kita mengubah apa yang telah terjadi.

Aku Redha.

Ya ALLAH..

Sesungguhnya Kau amat berkuasa.

Aku tak mampu mengubahnya.

Aku Redha.

“ kenangan itu masih ada.Tak akan hilang terluput di situ.

semangat nya ada mengiringi kita.

Satu saat dia hadir di depan mata. Satu saat dia pergi buat selamanya.

ALLAH SWT lebih menyayanginya di saat kita masih memerlukannya..”

-izzianti sadali.

~ Al-Fatihah kepada MOHD IZZUDDIN KHAIR B YUSOF(1988-2008)

dan kedua ibu bapanya.

semoga roh2 mereka dicucuri rahmat.amin.~

.YANG.BEGITU.


Diam.

Berkata bila perlu.Senyum bila mahu.

Perlu memandang ke atas.

Sukar dijangka.Payah diramal.

Dalam diam dia berisi.

Dalam kata penuh misteri.

Menyendiri.Bukan bermaksud dia sepi.

Tumpuan untuk keperluan.

Sukar melihat tawanya.

Aptah lagi untuk melihat sendunya.

Kaku dia di situ.

Berdiri bila kelu.

Berjalan bila berlalu.

Mereka memang jenis yang begitu.

~ m.s.s.z~8.9.

~m.f.a.r~2.6.

~m.k.f.a.b~7.8.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...