Saturday, July 4, 2009

saya telah di tag oleh Lynn

Assignment yang harus dibuat:
Adalah baik sekiranya anda menulis 25 perkara yang orang tak tahu semasa kecil anda. Dihujung entry, anda harus memilih 5 orang untuk ditag. Anda amat bertuah jika ditag oleh saya sebab saya ingin tahu lebih lanjut tentang zaman comel anda dulu..

1/dipanggil ijot kat rumah.. dan sampai sekarang kakak aku panggil aku macam tu..

2/masa tengahari , aku suka main dengan semut kat luar rumah sambil tunggu orang jual aiskrim datang..

3/jiran2 a.k.a kawan2 aku yang hampir2 sebaya semua lelaki.. dan kitorang pernah buli seorang budak perempuan nie sampai dia nangis2... tapi yang best nya mak aku tak marah pun aku wat macam tue.. selalu kalau balik rumah jer mesti ade je luka2 kat kaki @ tangan..

4/aku pernah suruh mak ayah aku beli adik untuk aku kat jusco.. tapi bila ada adik aku suruh jual balik.. paling aku ingat aku suka buka tv kuat2 bila mak ayah aku layan adik aku lebih2..

5/kalau beli baju mesti ayah aku belikan baju lelaki.. lagi2 time raya.. rambut pun kena potong macam lelaki..

6/kawan baik aku pertama ; raihan fatin.. kitorang selalu main masak2 kat belakang rumah dia.. yang paling best, kitorang pernah redah banjir ramai2 time balik sekolah..

7/selalu jadi peneman kakak aku no-2 pergi dating..pastue balik rumah siap dapat upah lagi.. ada sekali tue, kitorg jatuh motor..ada la luka sikit2...masing2 diam jer pasal takut kena marah ngan ayah aku.. sampai sekarang ayah aku tak tahu pasal citer tue..

8/5 tahun .. pernah kena wat minor operation..kena jahit kepala pasal terhantuk dekat kolah.. ni gara2 terlebih semangat nak ikut kakak aku pergi sekolah walaupun time tue aku tak sekolah lagi..mula2 pergi klinik,klinik suruh pergi hospital..sampai kat hospital,doktor slow pula..ayah aku mengamuk lah..lastly kena lebey kurang 15 jahitan di dahi..

9/6 tahun .. time tadika dulu,mak yg tunggu.. hari first ayah aku tunggu..pastue dia tak tahan dah..lastly mak aku yang tunggu.. sampai darjah 1.. setiap kali tak nampak mak.. tiap kali tu la akan cabut lari balik rumah..sampai aku pernah minta tolong orang hantar kan aku balik rumah..

10/6 tahun .. first suka kat budak laki ialah masa tadika.. nama dia anuar.. dia sangat comel.. dan sangat suka dia sampai kitorang darjah 2..(pasal time darjah 2 dah suka orang lain..).. aku selalu lukis gambar dia..

11/6 tahun .. pernah kakak aku yang sulung kurung aku dalam jamban pasal dia geram sangat kat aku.. mula2 aku nangis tapi lastly aku boleh nyanyi2 sambil buat muka tak bersalah dalam tue..

12/6-7tahun .. sangat suka kat mainan polly pocket.. tiap2 kali dapat duit raya mesti beli mainan tue.. sanggup ajak kakak aku secara paksaan pergi subang parade semata-mata nak beli benda alah tue..sampai sekrang masih ada lagi mainan tue..

13/7 tahun .. jadi anak angkat penolong kanan sekolah masa darjah 1 dan diberi upah tabung cendawan pasal dah tak takut kalau mak tak teman kan kat sekolah.

14/8 tahun .. sangat suka naik basikal.. kalau jatuh basikal sampai luka2 akan berlakon konon2 tak ada ap pastu menyorok dalam bilik sambil nangis2 sapu ubat sendiri..

15/8 tahun .. start rabun.. dan pernah menggemparkan seluruh sekolah bila cermin mata aku kena curi oleh budak tahun 3.. siap guru besar warning dan buat spot chek mengejut kat seluruh sekolah semata2 cermin mata aku hilang...

16/9 tahun .. aku pernah terkurung dalam bilik air sekolah dengan kakak aku..lastly kitorang terjerit2 dari dalam .. bila pintu dah buka, aku buat muka tak bersalah jer..

17/9-11 tahun .. antara orang2 penting kat tunas puteri sekolah.. selalu jadi wakil pergi sekolah2 lain.. paling best pergi sekolah telok panglima garang.. punya lah suka bila main sambung2 tali.. lastly bila kalah,cikgu aku tetap belanja kitorang slurpee 7e.

18/9 -12 tahun .. zaman kepandaian bermula.. dapat jadi top 3 student kat kelas dan antara best student kat sekolah.. sampai guru besar ( da arwah da ) support untuk kelas tambahan... tapi aku paling skor dalam seni lah.. sampai masuk sekolah menengah mostly lukisan mural yang ada adalah hasik kerja mengerja geng2 aku la termasuk tulisan2 dalam toilet..

19/9-12 tahun .. antara wakil sekolah untuk coral speaking.. dan time sekolah menengah pown still join juga..pernah sekali kasut aku tertanggal time nak berlatih gara2 kena pijak sampai terpaksa buat balik latihan tue.

20/10 tahun.. sangat suka kat pengawas sekolah aku yang juga merupakan kawan kelas aku.. nama dia idrul.. dia suka gila kat ziana zain.. kalau nyanyi lagu ziana zain mesti sampai tertonggek2.. tapi lastly sangat frust bila dia kena pindah pergi terengganu..paling syok time last dia kat sekolah,dia amik gambar aku..tapi aku lari dan mengadu kat cikgu BI aku.. huhuhu..

21/10 tahun.. aku pernah ponteng sekolah selama seminggu lebih pasal takut kena marah pasal aku pernah tendang kaki sorang budak laki nie yang sememangnya tengah terseliuh.. akhirnya aku kena salam budak tu dan minta maaf dengan dia depan cikgu kelas.. dan paling aku ingat time tue ada cikgu laki jerit " woi,mana boleh salam.. haram .. "

22/10 tahun .. awal tahun aku antara top 3 student yg mendapat tempat terbaik dari belakang (32/34)..suruh mak sain report card,pasal takut kena marah ngan ayah.. bila dah hujung tahun pula aku dapat no 3 dari depan (2/34).. memang bangga gila..dengan bangga hulur report card dekat ayah aku minta sain..

23/11 tahun .. antara penari traditional terbaik dalam kelas.. aku dan 4 orang lagi kawan aku(nadia,fatin,wani,ros) dan di choreography kan oleh nazuha.. kitorang masuk pertandingan tapi kalah akhirnya.. tarian dikir puteri kitorang yang dikatakan akan menang telah dikalahkan oleh lagu arrow yang jiwang (entah apa nama tajuk lagu tue,ntah..).. kitorang punya frust menonggeng tak hingat time tue..

24/11 tahun .. dapat kawan2 yang best gila (nazuha,fatin,ros).. nazuha yang juga merangkap jiran depan rumah aku selalu jadi perhatian ramai pasal dia cantik.. dan aku pown termasuk dalam golongan2 yang dapat perhatian juga.. (gila glamer time tue).. lepas sekolah, mesti aku n fatin pergi rumah nazuha.. sampai mak aku pernah suruh aku bawa kain baju sekali tidur kat rumah dia.. kadang2 kalau rajin sikit,kitorg pergi rumah fatin naik basikal.. walaupun rumah dia jauh,tapi kitorang gigih gila pergi rumah dia gak..

25/12 tahun .. pernah kena rotan pasal dapat markah rendah masa LATINDA ( mathematic ) oleh Pn Sapiah.. guru kelas paling garang kat sekolah.. yang best nya anak dia yang juga kawan baik aku pown kena rotan juga..bila time dia masuk je,mula lah 'butterfly in stomache' .. gelabah jer bila terpandang rotan dia..


saya tag :
1.kamu yang dah baca entry nie..
2.awak yang dah khatam entry nie..
3.dikau yang dah lihat entry nie..
4.siapa saja yang singgah kat page nie..
5.kamu,awak,dikau,anyone..
(sebenarnya dah tak ada idea dah nie)

2 comments:

Anonymous said...

kuakuakua..mmg ko ijot sewel....byk plak rahsia ko yg org tatau..giler kentang...sewel x hingat! kahkahkahkah..can nk gelak guling2 ala walrus plak bila baca posting ko.... sewel gilak rupanya adik aku yg sowang ni...nasib baik bkn ikut jejak aku....hahaha...

Unknown said...

hehehe.. aliensewel mmg sntiase sewel..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...