Thursday, September 16, 2010

rabun rambang babun bambang

tengah syiok menyapu sampah kat rumah,
tiba-tiba rasa nak buat topik rabun kat blog..
aissshh...


rabun ni ada macam-macam klasifikasinya
ada rabun jauh
ada rabun dekat
ada rabun warna
ada rabun malam
rabun hati pun ada..

antara faktor-faktor terjadinya rabun ni adalah :

1. membaca di tempat yang gelap
(masa kecik-kecik dulu aku gila komik anak-anak sidek,suka baca kat tempat gelap-gelap)

2.kurang nya vitamin A dalam badan
(rasanya vitamin B,C,D,E,F...Z semua nya memang kurang kat aku kot)

3. terlalu lama mengadap komputer
(paling kejap mengadap komputer pun dalam 2 jam kot..)

4. tengok tv terlalu dekat
(al-maklum lah kalau tengok bola, susah nak tengok tv kecik2..
*alasan kononnya tengok bola la..)

5. menangis terlalu banyak
(info ni dapat lepas tengok cerita bersamamu tv3)

6. banyak sangat tengok lelaki hensem / perempuan cun
(sebab ni aku yang dicipta sendiri.. hehehe)


cara nak elak dari kamu yang tak rabun tiba-tiba jadi rabun adalah

elakkan dari perkara-perkara yang buat kamu jadi rabun
hahaha..
sah-sah lah mesti kena elak kan..
kalau tak kamu jadi macam budak nie la..
*saja je nak letak gambar comel ni kat sini
comel ke ??????

semalam pun aku mengalami proses rabun mata..
samada nak pilih antara 2 baju nie
last-last beli 2-2 sekali..
adik aku amek chelsea ..
aku amek man.u..

e'eh ..
tu bukan rabun mata..
rambang mata laaa..
hehehe..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...