Sunday, January 25, 2009

DIA.DAN.HATINYA


aku memang terlanjur mencintaimu

dan tak pernah ku sesali itu

seluruh jiwa telah ku serahkan

menggenggam janji setiaku

ku mohon jangan jadikan semua ini

alasan kau menyakitiku

meskipun cintamu tak hanya utkku

tapi cuba lah sejenak mengerti

bila rasaku ini rasamu

sanggupkah engkau menahan sakit

terkhianati cinta yang kau jaga

cuba bayangkan kembali

betapa hancurnya hati ini

kasih…. semua telah terjadi

aku memang terlanjur mencintaimu

- BILA RASAKU INI RASAMU by KERISPATIH-

Malam ini kusendiri

Tak ada yang menemani

Seperti malam2 yang sudah2.

Hati ini selalu sepi

Tak ada yg menghiasi

Seperti cinta ini yang selalu pupus

Tuhan kirimkan lah aku kekasih yg baik hati

Lambing cinta aku apa adanya

Mawar ini semakin layu

Tak ada yang memiliki

Seperti aku ini

Semakin pupus

- MUNAJAT CINTA by THE ROCK-

Lagu2 itu buat aku teringat kat someone yang aku panggil kawan..

Bila dia bercerita tentang hatinya yang sepi .... dan aku ?? hanya mampu mendengar.. ( serious.. aku tak mampu nak membantu.. Cuma mampu mendengar..)

“ serious , hati aku memang sedih..memang sakit… orang lain ada yang berteman.. aku sorang2.. tak de yang kasi semangat.. tak de orang yang hargai.. tak de orang yang sayang2.. takde.. takde yang bagi semangat.. tak de yang temankan.. takde yang jadi tukang bagi nasihat.. tukang dengar setiap problem2 aku.. takde….

Hati aku kosong..jujur aku cakap…memang kosong..

selalu sangat aku mengharap cinta yang tak mungkin aku capai..

Yang sukar aku dekat.. bukan aku terlalu demand..atau nak yang perfect atau high standard.. aku bukan jenis yang macam itu..

Tapi memang takde sorang pun yang nampak aku..aku cuba jadi macam orang lain.. berubah.. tapi aku rasa macam aku tipu diri aku… berubah jadi orang lain pun tetap buat aku invisible… orang tetap tak pandang aku.. hina sangat ke aku ni ??

Paling aku frust kawan2 aku..dorang cuma ada bila dorang perlukan aku je.. bila aku susah , dorang tak pernah hirau kan aku.. tak pernah amik peduli.. aku ang terhegeh2 cari dorang.. itu ke kawan ?? bila aku suka kat someone.. bila aku beritahu dorang.. dorang kata aku over.. aku gedik.. dorang gelak kan aku.. tapi bila dorang ada probs ngan laki2 dorang.. aku gak yang dorang cari.. bukan aku tak pernah nak lari dari dorang.. bukan aku tak pernah nak jauh diri dari dorang.. tapi kalau dorang tak de.. sape nak kawan dengan aku.. ??

okey !! pointnya sekarang aku memang tak dihargai.. aku hargai orang lain .. aku hargai diri aku sendiri.. tapi orang lain tak hirau kat aku..

aptah lagi nak harapkan cinta datang dekat diri aku…

apa salah aku ?? salah ke aku nak rasa macam orang lain rasa ?? “

okey !! kalau tengok dari luaran..dari physical kawan aku ni sangat2 berlainan dari apa yang dia cakap diatas..dia sangat happy-go-lucky.. sangat2 peramah.. selalu jadi ‘cikgu kaunseling’.. tapi… dalam hati dia sangat kosong.. banyak kesedihan yang dia pendam.. tapi takde sape yang tahu..

guess why I know all about her heart ??

kerana dulu aku pernah jadi macam dia..

( dulu lah.. dan tiada siapa pun tahu.. )

rasa down.. rasa kecewa.. rasa sakit..

dan korang pun pernah juga kan ??

* semua ni bukan bertujuan sama sekali nak memburukkan dia.. sama sekali tiada niat macam tu..

tapi untuk buat kita semua sedar bahawa we need each other.. kita memang perlu satu sama lain untuk teruskan hidup.. we need supporters .. we need love..

appreciate every steps you take, every people you meet, every moments you through..

kita akan terasa kehadirannya bila kita kehilangannya.. kita akan menghargainya bila ia hilang di mata.. kita akan perlukannya bila ia tak akan hadir untuk kita..

dan bila saat itu tiba.. kita tak mampu mengulangi saat itu kembali…

it’s true.. trust me !!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...