Saturday, September 5, 2009

2 orang penting !!


there's a many person walk in and out in my life..
there's also many things bad and good happen in my life..

but you still there..
caught me when i fall...
cry when i'm sick..

laugh when i'm happy..

you always there for me..

and i'm proud to be one of the family..

i'm glad to be your daughter..
i love you,mom..
i love you,dad..

khamis lepas adalah ulangtahun mak ayah ... yg sadis segeraga nyer.. ley pula xhingat tarikh tue.. adey !! (kanak2 dilarang meniru aksi ini yaa..).. nie gara2 test yg berlambak smpai xhingat tarikh... huuuhuhuhu.. yg penting.. even, anak mereka yg sorang nie yg suka blogging2 nie tapi jarang bebenor nak calling2,mereka tak penah lupakan..(walau banyak kredit,aku slalu miscall je.. dengan harapan nanti ayah aku call balik..hehehe.. ) huhuhu..

dari kecik sampai besar.. mak ayah aku xpernah halang atau paksa aku nak buat apa.. dorang tahu anak2 mereka nie boley fikir baik n buruk.. hidup kami , kami decide.. mereka just guide n jadi obsever.. tapi tue yang buat kami2 berdikari buat kami2 jadi orang.. dan aku masih ingat macam mana proud & excited-nya mak ayah aku bila aku dapat offer masuk universiti.. walaupun jauh dari rumah.. tapi aku tahu mereka bangga.. just aku jer yang banyak hampakan harapan mereka(adey !!)..

dan paling aku bersyukur.. even aku duduk ditengah2 bandar..memang kami2 bukan type yang sosial.. bukan kami2 kaki-duduk-umah.. hang out tetap ada.. just ade limitation jer.. kalau bab couple2 nie.. memang mak ayah aku tak halang.. lagi bagus kalau angkut datang umah.. kenal ngan family walau belum confirm nak jadi menantu (macam angah aku buat, berapa ramai dia kenalkan balak die kat mak ayah aku.. nasib bek yang last tue yang menjadi menantu.. huhuhu)..

aku bukan anak yang baik.. tapi tetap berusaha nak jadi anak yang baik.. biar orang nampak aku macam budak jahat..(tukar ayat.. : nakal jer).. tapi biar depan mata mak ayah aku, aku anak yang mereka boleh banggakan.. setiap kali balik dari perlis, biar masa aku spend untuk mereka..
walau mak aku tahan telinga dengar bebelan cerita aku, walau aku selalu curi motor ayah aku pergi merayau.. n walau adik aku menyampah bila mak ayah aku layan lebih.. tapi aku tetap nak spend time dengan family aku..
ada sorang pakcik teksi nie pernah cakap
"apa yang penting,selagi mak ayah masih hidup.. jangan buat mereka kecik hati.. kalau nak dapat berkat kerja, biarlah gaji pertama tue kasi kat mereka... selagi mereka masih hidup,berbaktilah.. kalau tak kamu menyesal tak sudah"
aku mungkin tiada harta untuk membuatkan aku bangga..
aku kekurangan ilmu untuk membuatkan aku lebih nampak berjaya..
aku tiada cinta untuk membahagiakan aku..
aku mungkin kekurangan kawan2 disisi aku untuk menceriakan aku..
tapi aku ada keluarga yang membuat kan aku tersenyum..


~~windu maw pulang...i'm homesick !!

2 comments:

mukrimania said...

atleast ko masih ada diorg... jaga hati diorg yen..

Unknown said...

huhuhuu.. alhmdunillah..
aku masih ade diorg...

insyaAllah,yen..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...