Monday, September 14, 2009

die bercakap pasal..

dia berkata tentang kemarahan.. aku cuba redakan dari dalam doa setiap saat..
"reaksi emosi jangan dituruti kelak implikasinya tidak seperti yang diimiginasi"
dia berkata tentang memberi kemaafan kepada orang lain.. aku cuba memaafkan diri aku sendiri sebelum cuba dirinya..
"kemaafan mngkin amat berat utk diberikan kpd org yg pernah melukai hati kita. tetapi hanya dengan memberi kemaafan sahajalah kita dapat mengubati hati yang terluka"
dia berkata tentang sahabat dan kawan.. aku cuba menjadikan dia kawan yang aku mampu hormati dan hargai..
"sahabat yang setia bagai pewangi yang mengharumkan.sahabat sejati menjadi pendorong impian.sahabat berhati mulia membawa kita ke jalan ALLAH"
dia berkata tentang persamaan antara orang2.. dan aku cuba menerangkan perbezaan antara orang2..
"sesungguhnya apa yang kita lihat serupa sebenarnya tidak semestinya sama"
dia berkata tentang kebahagiaan.. dan aku cuba mengekori kebahagiaan itu walau dari jauh..
"manusia biasanya lebih menghargai sesuatu yang sukar diperoleh tetapi sering melupakan nikmat yang tersedia"
dia diam tak berkata apa2.. aku cuba menafsir kebisuan nya itu..
dia cuba menyalahkan seseorang.. dan aku terasa aku yang bersalah..
dia berkata memberi maaf itu perlu dari memohon maaf.
dan aku telah cuba memohon maaf dan memaafkan..
dia cuba menjauhi .. tapi aku tak akan cuba mendekati..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...