Monday, April 25, 2011

mimpi.

malam tadi tepuk bantal 3 kali sebut nama Shaheizy Sam..
kunun nya boleh la mimpi naik kereta 
 baru dengan dia yang dia dapat 
masa menang bintang popular hari tu..
tapi hampeh !!


aku termimpi pula si mr smiley kahwin.. 
siap jadi tukang renjis lagi. 
dan masuk ni dah 5 kali aku mimpi dia kahwin.
dan semua 'isteri' dia bukan orang yang sama.
yang mimpi ke-4 macam muka aku -.-"
malam tadi macam gemuk sikit.. (aku cun lagi kot ! )
dan aku cuma tukang tengok, tukang iring,
tukang bawa hantaran, tukang amek gambar,
dan tukang renjis
adakah kali ke-6 nanti 
mimpi jadi tukang basuh pinggan pula ke ?
oh !! apakah !! 






dan aku terjumpa ini ..
.
Fakta menarik tentang mimpi :

Orang Buta Juga Bermimpi
Orang-orang yang buta dapat melihat
 imej dalam mimpi mereka. 
Mereka tidak dapat melihat gambar,
 tetapi memiliki mimpi yang sama jelas melibatkan indera mereka yang lain 
contohnya suara, bau, sentuhan dan emosi. 



Anda Lupakan 90% Daripada Mimpi Anda 

Dalam masa 5 minit selepas bangun, 
setengah daripada mimpi anda dilupakan.
 Dalam masa 10 minit, 90% hilang. 

Jadi, kalau taknak cepat lupa tentang apa yang mimpi anda itu, 
masa tidur letak pen & kertas tepi katil, bangun je terus tulis apa yang anda mimpi tadi.


Semua Orang Bermimpi
Lelaki dan perempuan mempunyai mimpi yang berbeza 
dan reaksi fizikal yang berbeza.

 Lelaki cenderung bermimpi tentang lelaki lain,
 sementara wanita cenderung bermimpi tentang lelaki dan wanita.


Kita Hanya Mimpi Tentang Apa yang Kita Tahu

Mimpi kita sering penuh dengan wajah orang asing yang 
memainkan peranan tertentu - 
tahukah anda, mereka sebenarnya adalah orang-orang yang 
pernah kita lihat walaupun hanya selama seminit sepanjang hidup kita.


Tidak Semua Orang Mimpi Berwarna

72% orang bermimpi dalam keadaaan warna hitam dan putih. 

wah !! klasik sungguh kan mimpi kita.



Mimpi Mungkin Bukan Berkaitan Diri Kita

Jika anda bermimpi tentang suatu subjek yang khusus,
 tidak semestinya mimpi itu berkaitan subjek itu. 
Mimpi merupakan satu bahasa yang sangat simbolik. 
Fikiran bawah sedar cuba untuk membandingkan mimpi anda 
ke sesuatu yang lain,atau hampir serupa. 



Dengkur
Apabila anda berdengkur, anda tidak bermimpi.


Anda Lumpuh Apabila Anda Tidur

Percaya atau tidak, tubuh anda hampir lumpuh selama anda tidur 
- kemungkinan besar untuk mengelakkan tubuh anda 
daripada bertindakbalas dengan mimpi anda. 

bayangkan kalau tubuh kita bertindakbalas 
masa kita mimpi jatuh bangunan...


Bayi
 Bayi tidak mimpi tentang diri mereka sendiri sampai sekitar usia 3 tahun. 
Dari usia yang sama, bayi biasanya memiliki lebih banyak mimpi buruk 
sampai usia 7 atau 8 tahun.





oh ! syok pula tengok elisya tidur..






okey !! lupakan pasal mimpi..



MERDEKA !!
dah habis exam !!





eh .. chop..chop !!!
.
.
.
.
.
.
.
.
mari tengok jadual balik.

laaa !! ada paper bi lagi rupanya..
baru aku eksited nak balik..
aish.. !!






dan oh ! usah ditanya gambar siapa yang aku blur kan tu..
tak boleh tayang betul-betul..
tu inspirasi aku.
nanti kauorang tengok..
kauorang curi pula..  
heee...



2 comments:

wan thumbelina said...

misti sedih giler...huhuhuk..
nk tumpang sedih gak...

easy said...

uhuhu.. agak sedih..
sib bek bgun2 pun tak nangis..
-.-"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...