Monday, October 4, 2010

nama dia izwa-ashura laa...

penat meng'backspace' 
pastu mendelete
pastu taip panjang-panjang..
backspace balik..
taip balik
semata-mata
 pasal nak cari intro nak buat entry kali nie..
dari perut lapar sampai terlebih terisi 
pun tak dapat2 lagi nak mula dengan apa..
aiiishhhhhh....
-.-"


ok la.. 
kita mulakan dengan
bismillahirahmannirahim...
(yaaaa... ustazah izzi )

kali ni entry pasal kakak saya
(ayat skema ya kali ni.. almaklum la.. 
ramai dah tahu link 'bolok' ni.. 
termasuk lecturer2 ..
 so, ayat lepas ni kena la mematuhi had laju 30km/j ..
dah nama nyer laluan budak sekolah kan.. 
ok. stop it,izzi.. sambung balik...)
aku ada 3 orang kakak sebenarnya
(dahh.. kuar balik perkataan aku..)
dan ada seorang je adik perempuan..

yang pertama tu yang tengah tu..ismaniza namanya..
yang kedua tu yang tudung kuning air tu..irna wati namanya..
yang ketiga tu yang ujung sebelah angah aku.. izwaashura namanya..
yang keempat tu yang tudung coklat tu.. yang comel sekali tu.. izzianti namanya..
(sebut sekali lagi kuat2 ya.. izzi comel namanya.. )
dan yang hujung tak berapa comel (haha.. jahat punya kakak )tu adik aku.. ira syafika namanya..


tapi yang nak disyairkan ni pasal kakak aku yang ke-3..

nama penuh dia yang semestinya bukan ikut ic aku la :
izwaashura sadali..
walaupun dah 22 tahun aku hidup dengan dia ni..
tapi kadang2 kalau eja nama dia,mesti tersalah juga..
-.-"
dia ni habis je belajar masa2 diploma dulu nye 
terus jadi wartawan..
walaupun sebenarnye dia belajar benda lain..
dah namanye rezeki kan..
dan sekarang ni dah jadi editor untuk majalah remaja..
tiap2 keluaran ada muka dia..
tapi sampai sekarang tak pernah jadi cover..
:D
hahaha...
.
.
.
dan orang selalu tanya aku
kenapa tak ikut macam dia..??
jadi wartawan..
ye la...
jadi wartawan ni best..
.
.
boleh jumpa si rempit kacak paling glamer ni
yang menjadi idola semua mat rempit dan hantu raya semalaya



.
.
.
boleh jumpa si tukang sepak bola yang orang dok tampal poster kat dinding rumah..
(tak termasuk aku ya.. 
ooo.. 
tak nak mengaku -.-")
.
.
boleh jumpa si perempuan cantik yang mampu cairkan hati si adam..
pastu semua nak tiru pakai macam dia...
termasuk la kakak aku ni..
berusaha betul nak belajar pakai eyelinear macam perempuan ni..
sampai eyelinear aku kena kebas..
nasib baik dah ganti balik..
hehehe..
.
.
.
boleh jumpa dia ni juga..
si pemenang bintang pofular 20000000..
glamer sioot dia ni.. .
aku pun artis ape !! 
tengok dia amek gambar dengan aku..
betul.. dia yang nak bergambar dengan aku..
.
.
sebenarnya aku tak heran pun jumpa2 artis ni..
ada aku kesaahhhh ??
sikit pun tak ok!!
kau campak jared padeckli baru aku teruja macam orang gila ok !!
udaaah.. udaahh.. ler ber-emo tu, cik eg oii..

ok.. back to the story..
walaupun kan aku selalu kutuk dia punya baju ..
hehehe..

dan keperasanan dia tu..
dan walaupun aku selalu kena marah 
pastu dia tak nak pujuk balik..

walaupun dia tak kasi aku kahwin awal..
(macam la dah ada yang nak pinang aku kann )

walaupun dia cuma pakar buat spageti dan kek coklat... 
hehehe..

walaupun..
walaupun..
ok la malas nak tulis panjang2 .. 
banyak sangat walaupun..


tapi kesimpulan nya..
(dah macam buat laboratory report lak pula)
aku tetap sayang dia..
pasal dia kakak aku..
yang banyak support aku..
tak kira support dengan kata2 atau duit..
heheheh... 
(mcflurry + bigmac - satuuuuuuuu...!! ) 


dan sebenarnya 5hb oktober ni 
adalah hari lahir dia yang ke- tuuuuuuuuttt...
opsss... 
tak terkeluar pula angka-angka itu...


"happy birthday 'sis..
may all ur dream comes true..
sayang kamooo.."


 kad ucapan dah di tempek kat facebook..
kesian orang yang jual kad kan..
semua guna teknologi dah.. 

4 comments:

Farah Diyana said...

oouh kakak
nak juge bigmac & mcflurry :P

Unknown said...

xboleh ok... !!

:P

Izwaashura Sadali said...

walaweeeiiiii......adeiii..tercabutpankreas org! adeiii....sewel lu ijot...boombastik mista loba2...hahaha... i like ur entry..awesome! marvelessss!

Unknown said...

nie aliensewel reti bersyair taw...
semestinyer ayat msti kene bommbastik..
:D
:D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...