Friday, February 18, 2011

cepat kira BMI kau !!

misi : menaikkan berat badan
ketinggian : 152 cm
berat dulu : 44.5 - 45 kg

nak naikkan sampai : 50 kg
oo.. melampau. !!
47-48 kg je..
dah la tak cukup tinggi..
ada yang kena angkat dengan kren nanti kan.. 



ok..
mari kira bmi dulu
apa tu BMI ??
nak kira kalori.. ??
nanti dulu lahh...
hari ni kita kira BMI je ye..
BMI= Berat (kilogram) /[Tinggi (meter) x tinggi (meter)]
kalau kauorang genius kira congak pun boleh...
tapi..
ni kalau kauorang rajin la nak tekan kalkulator.
lau rajin lagi boleh guna sempoa.. alaa
yang ada manik-manik banyak tu.. 


buat siapa-siapa yang malas macam aku ni..meh cari website yang ada kira bmi ni..

 nama pun nak langsing
buka la laman web ni
 kalau nak tengok jadual pun boleh gak.. 
 *nak besar klik kanan..
nak besar lagi.. 
pi cari sendiri kat google..









yeay !!
 saya sihat..
BMI masih normal..
dah tak payah nak buat muka macam ni pasal 
risau tinggi tak setara dengan berat .. 
sampai dah terkeluar muka alien

2 comments:

lEeviOsA said...

saya under weight !! sedey !

easy said...

heee.. cepat2 gain weight..
makan banyak2..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...