Friday, February 25, 2011

honda civic type-R

ya !! 
ini semestinya bukan website dealer kereta
atau blog engineer Honda..




kali ni nak story da' mory pasal kereta yang tiba-tiba bila aku tengok
akan jadi tergamam dalam masa 70 saat.. 
HONDA CIVIC TYPE R

meh nak cerita pasal specification nya..
mula-mula pasal engine

engine capacity : 1,988 cc
engine type : 4 cylinder DOHC VTEC
compression ratio : 11.7
power : 225 horsepower

okey..
buat kaum wanita yang tak memahami pasal engine-engine ni
nanti aku cerita dalam entry lain ya..
benda yang senang nak faham ialah 

tangki minyak dia : 50 liter ya.. 
dah boleh kira budget untuk minyak..
nak laju guna RON 97.. 
tengah bulan makan maggi..
jenis : manual.. ada 6 transmission gear..
dan akan bergerak sejauh 10.8 km untuk seliter
dan tayar nya bersaiz 18" dan semestinya lagi besar dari tayar motor..







*berusaha nak lukis gambar kereta ni ..
akhirnya tinggal separuh.. lagi separuh dah kena potong..




warna merah ni pun cantik juga..
nampak grrrrrrr.... 




balik subang bulan depan nak cakap dengan berhemah la
" MAK,AYAH .. 
NAK KERETA NI BOLEH ?? 
NAK BAWA BALIK PERLIS.. "

2 comments:

Putri_Aizat said...

tolong lah...saya pun minat kete yg sama...adoai...nak mintak satu leh...

Anonymous said...

amboooiiii.......nanti beli kat Toy R Us ye..huhuhuhuh....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...