Wednesday, April 7, 2010

fikir2 kan... dan renung2 kan..

aku muda...
kamu pun yang tengah baca blog aku ni pun mesti muda kan..
mari kita yang muda-muda ni fikir balik.. 
.
.
.
.
" Dalam media hari ini Ketua Pengarah Jabatan Pendaftaran Negara (JPN), Datuk Alwi Ibrahim, berkata bilangan itu meningkat 762 kes berbanding tahun sebelumnya. Pada 2008 seramai 16,541 anak luar nikah didaftarkan di JPN manakala pada 2007 seramai 16,100 orang. tahun lalu, JPN mencatatkan 74,723 pendaftaran anak luar nikah adalah membabitkan orang Melayu/Islam. 
Ini tidak termasuk kes buang bayi yang dilaporkan kepada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM). “Sepanjang tempoh ini, 214,033 bayi pelbagai bangsa didaftarkan dengan status anak tidak sah taraf, termasuk kes anak yang tidak berbapa 104,834 orang dan 109,199 orang mengikut Seksyen 13, Akta Pendaftaran Kelahiran dan Kematian 1957 (Akta 299),” katanya kepada media. "

wow !! 
(jangan kagum dengan jumlah ni ya.. )
ini yang dapat direkod..
yang senyap2 tue.. entah berapa banyak pula.. 
betapa ramai dan senangnya nak cari dosa..
ish2.. !!


nak couple tue couple la..
tapi ada batasannya.. 
tapi kalau nak lebih2 tue 
pergi nikah je.. dari tanggung dosa..
kesian kat bayi tue..
cuba bayangkan kalau kita ni anak luar nikah..
macam mana perasaan kita..
macam tu la perasaan budak tu bila besar nanti.. 
bayangkan~~!!! 
.
.
.
apa guna ada otak kalau tak berakal...
apa guna ada akal kalau tak boleh berfikir..
apa guna ada hati kalau tak ada perasaan..
apa guna ada jiwa kalau tak ada iman.. 
(bila prof izzi sadali berkata2 lagi...) 
renung2kan lah dan selamat beramal... 
.
.
.
.
.
.
.
.
.
ops... !! lupa tengok ni..
kakak aku warning apa kat facebook dia.... 
 lepas ni kalau kita nak bergambar , kita duduk jauh ya, bang... 
(abang.. ? euuwwwww.... ~~!!)
ok.. aku masih single...
di ulang masih single..
di ulang..
dah2 !! pergi baca blog orang lain pula.. 




aku ada kawan yang pernah buat silap macam ni dalam hidup dia..
dan aku pernah tengok dia bahagia dengan laki tu..
dan aku juga tengok dia menderita kerana lelaki tu..
 dan aku tak nak kawan2 aku pun jadi macam ni..
sekali kita buat silap besar dalam hidup kita..  
seumur hidup kita akan kenang.. 
dan kamu walau setakat menyinggah blog aku ni. 
kamu pun kawan aku juga.. 
:)

1 comment:

AREku said...

yup3
skrg ni byk tol brite psl buang bayi
naseb aku lelaki
hehe
pe2pon gurl kne salu jage2
jgn mudah sgt trust kt boy n bg body kt die
yg boy pon kne always remind jgn suke maenkan gurl
igt mak kite pon gurl gak
hehe
nice post
follow u k :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...